Δευ - Σαβ 9.00 - 21.00 Κυριακή ΚΛΕΙΣΤΑ

Dec 11
12 C
broken clouds
Athens

Δωροκάρτα!

Κάντε δώρo στους φίλους σας και τους συγγενείς από το σπίτι ! Διαλέξτε το ποσό που θέλετε και δώστε τους μία δωροεπιταγή για να την χρησιμοποιήσουν όποτε θέλουν και για όποιον προορισμό ή τουριστική υπηρεσία επιθυμούν. Επικοινωνήστε μαζί μας για πληροφορίες...

Instagram @mavrogiannis_travel

Ακολουθήστε μας

WordPress Gallery

Tel : (+30) 2102911366 & (+30) 2102928965

Σημεία αναχωρήσεων των εκδρομών: Ομόνοια - Πατησίων - Γαλάτσι

Top
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ | Mavrogiannis Travel | Travel Packages, Tours & Excursions | Ταξίδια, Πακέτα, Εκδρομές
404
paged,page-template,page-template-blog-standard-whole-post,page-template-blog-standard-whole-post-php,page,page-id-404,paged-5,page-paged-5,mkd-core-1.1.1,mkdf-social-login-1.1,mkdf-tours-1.3,voyage-ver-1.3,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-header-standard,mkdf-sticky-header-on-scroll-up,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-dark-header,mkdf-fullscreen-search,mkdf-fullscreen-search-with-bg-image,mkdf-search-fade,mkdf-side-menu-slide-with-content,mkdf-width-470,mkdf-medium-title-text,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Τελευταία Νέα

Ενημερωθείτε για νέους προορισμούς, πακέτα και προσφορές!

5 Σεπ

Κάθε φορά που γυρνάς από ένα ταξίδι δεν είσαι πια ο ίδιος άνθρωπος

Κάθε φορά που γυρνάς από ένα ταξίδι δεν είσαι πια ο ίδιος άνθρωπος

 

Δεν είναι δύσκολο να το καταλάβεις αν βρεθείς σε κάποια αίθουσα αφίξεων ή αναχωρήσεων ενός αεροδρομίου, άλλωστε βγάζει μάτι· σε κανέναν άλλο χώρο στον κόσμο δεν παρατηρεί κανείς μαζεμένο τόσο αληθινό συναίσθημα, τόσες ουσιαστικές αγκαλιές, τόση ατόφια προσμονή στα βλέμματα των παρευρισκομένων.

Γονείς αποχαιρετούν τα παιδιά τους, παρέες υποδέχονται τους φίλους τους, κατοικίδια κουνάνε την ουρά στους ιδιοκτήτες τους κι άνθρωποι ξανασμίγουν ή χωρίζονται μέσα στο χαμό. Είναι σχεδόν ασύλληπτο να βλέπεις τόση αλήθεια σε έναν κόσμο που ξεχάστηκε στην επιφάνεια του κι έγινε σκλαβάκι του εφήμερου, κι αυτό το μέρος αναμφίβολα υπάρχει για να μας υπενθυμίζει πως οι άνθρωποι δεν έχουν σταματήσει να νιώθουν και πως ίσως να γίνονται ακόμα θαύματα.

Επειδή τα αεροδρόμια έχουν κάτι μαγικό, μια ενέργεια καλά κρυμμένη στο βαθύ συμβολισμό τους. Δεν είναι απλά κτήρια, είναι πύλες στο χωροχρόνο, μέρη μετάβασης και προσωπικής ψυχικής ανακατανομής. Εκεί μέσα έχουν παρθεί μεγάλες αποφάσεις, φτιάχτηκαν και καταστράφηκαν καριέρες από «φεύγω» και «δεν πάω πουθενά» της στιγμής, σχέσεις τελείωσαν κι άλλες άρχισαν ξανά με μια αγκαλιά. Δεν έχει σημασία πόσο συχνά βρίσκεσαι εκεί, αν ταξιδεύεις συνέχεια ή μια στο τόσο, αρκεί να έχεις την ελάχιστη συναισθηματική ευφυΐα ώστε να ξέρεις να παρατηρείς τα μάτια και τις κινήσεις των ανθρώπων γύρω σου, να ξέρεις να τους διαβάζεις.

Η δυναμική ενέργεια που εκπέμπουν τα αεροδρόμια καθίσταται εμφανής πριν ακόμα φτάσεις εκεί, τόση είναι η ένταση που κρύβουν. Σκέψου λίγο· ίσως το βράδυ πριν το ταξίδι σου να μην κοιμηθείς καλά, ίσως να έχεις υπερένταση, ίσως στο δρόμο προς αυτά να σε πιάσει εκείνο το γνωστό σφίξιμο στο στομάχι που νιώθεις όταν πας να συναντήσεις κάποιον που αγαπάς πολύ κι έχεις να δεις καιρό. Νιώθεις με λίγα λόγια ανήσυχος, ζωντανός μα πάνω απ’ όλα ελεύθερος κι αυτό είναι συναίσθημα που σοκάρει ευχάριστα οποιονδήποτε συνήθισε με τον καιρό να ζει μια ζωή 9 με 5.

Είναι που τα ταξίδια με αεροπλάνο, κοντινά ή στην άλλη άκρη της γης, σηματοδοτούν τέλη κι αρχές με τέτοιο τρόπο που δεν μπορεί να το καταφέρει κανένα άλλο μέσο στη γη ή στο νερό. Άνθρωποι κλείνουν σελίδες κι ανοίγουν καινούριες, σε άλλες πόλεις, σε άλλες χώρες, ακόμα και σε άλλες ηπείρους. Αφήνουν πίσω τους ζωές στρωμένες, καθημερινότητες βολικές και πηγαίνουν να τα φτιάξουν όλα από την αρχή επειδή κάτι δεν τους έβγαινε σωστά στις πράξεις της ψυχής τους.

 

Κοιμούνται αλλού και ξυπνούν αλλού, βλέπουν τον κόσμο που ξέρουν από άλλες οπτικές γωνίες, βλέπουν ηλιοβασιλέματα, φωτισμένες πόλεις, βλέπουν την καθημερινότητα από ψηλά και τα προβλήματά τους να μικραίνουν όσο αυξάνονται τα πόδια που τους χωρίζουν από το έδαφος. Εκείνες τις ώρες οι άνθρωποι πετάνε χωρίς να τους κατηγορεί κανείς για αιθεροβασία κι αυτό, ξέρεις, δεν είναι μικρό πράγμα. Τα έχει ανάγκη τα φτερά ο άνθρωπος, από το πολύ περπάτημα χαζεύει, γι’ αυτό και τα σύννεφα έχουν τη δύναμη να τον ανακουφίζουν .

 

Όταν ταξιδεύεις στον αέρα μπορείς να αφήσεις πίσω σου χειμώνα και να προσγειωθείς σε καλοκαίρι, μπορεί και το αντίθετο, ακριβώς όπως γίνεται με τους κύκλους της ζωής σου. Αγκαλιάζεις την αλλαγή, την αποζητάς, καταλαβαίνεις σε τι βάθος κάνει κακό η ρουτίνα, δεν είσαι ποτέ ο ίδιος άνθρωπος που μπήκε στο αεροπλάνο όταν κατεβαίνεις. Ακριβώς επειδή την ώρα της πτήσης ασυναίσθητα συνειδητοποιείς όσα δε σου επιτρέπει η καθημερινότητα να συνειδητοποιήσεις για τον απλούστατο λόγο ότι, έστω και για λίγο, δεν είσαι πια κομμάτι της μα απλός παρατηρητής της.

 

Όλα, που λες, ξεκαθαρίζουν εκεί, πάνω από τα σύννεφα· εκεί πια σου είναι ξεκάθαρο τι θέλεις ν’ αφήσεις πίσω, από τι απομακρύνθηκες κι ελάφρυνε η ψυχή σου, καταλαβαίνεις ποιος είσαι και πού θες να πας. Κατανοείς τι αγαπάς, τι προσμένεις, πώς θέλεις να σε αγαπήσουν, σε ποιον θα ήθελες να λείπεις και πως όλο αυτό δεν αφορά μια απλή γεωγραφική μετάβαση, μα μια μετάβαση γενικότερη που σηματοδοτεί καινούριες σελίδες, λίγο ή πολύ κάθε φορά.

 

Πάνω απ’ όλα όμως καταλαβαίνεις πού θέλεις να γυρίσεις κι αυτό είναι το σημαντικότερο όλων· λένε πατρίδα σου είναι η χώρα στην οποία όταν προσγειώνεσαι δακρύζεις και κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει ορισμός ακριβέστερος από αυτόν. Κι αν θέλεις να τον πάμε ένα βήμα παραπέρα, θα έλεγε κανείς πως πατρίδα σου πρέπει να θεωρείται και η χαρά στο βλέμμα των ανθρώπων που μέτραγαν τις μέρες για την άφιξή σου. Σε αυτούς τους ανθρώπους να επιστρέφεις, επειδή όσο κι αν ταξιδεύεις στα σύννεφα, όσο κι αν ψάχνεις τη θέση σου στον κόσμο, αργά ή γρήγορα τα σύννεφα αυτά είναι που θα σου υποδείξουν πως εκείνοι ήταν πάντα το σπίτι σου.

Συντάκτης: Φρόσω Μαγκαφοπούλου
https://www.newside.gr

10 Αυγ

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ

Στις περιοχές που πριν από περίπου δύο χιλιάδες χρόνια γεννήθηκε, έζησε, μαρτύρησε ο Χριστός και έστειλε με την Ανάστασή Του το μήνυμα της αναγέννησης του κόσμου, η εγκαθίδρυση της ειρήνης είναι ακόμη και σήμερα ζητούμενο.

 

 

Τα σπουδαιότερα μνημεία που συνδέονται με τη ζωή του Χριστού βρίσκονται σ’ ένα μικρό κομμάτι γης που κατοικούν Ισραηλινοί και Παλαιστίνιοι. Δυο λαοί με διαφορές που μοιάζουν αγεφύρωτες.

 

 

Συνδετικός κρίκος τους είναι το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων που έχει πνευματική και πολιτιστική περιουσία τόσο στο Ισραήλ, όσο και στα Παλαιστινιακά Εδάφη. Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος ανεξάρτητα από τις σχέσεις Ισραηλινών και Παλαιστινίων, ταξιδεύει από τα Ιεροσόλυμα που είναι η έδρα του, στη Βηθλέεμ της Δυτικής Όχθης και μετά στον Ιορδάνη στο σημείο που βαπτίσθηκε ο Χριστός που ανήκει στη δικαιοδοσία του Ισραήλ.

 

Το CNN Greece, ταξίδεψε στους Αγίους Τόπους εκεί που η ειρήνη ακροβατεί σε τεντωμένο σχοινί. Από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων που βρίσκεται στην παλιά πόλη, πήγε στον Ιορδάνη ποταμό, στη Βηθλέεμ και στην έρημο της Ιουδαίας. Στη μέση της ερήμου βρίσκεται το ιστορικό μοναστήρι του Αγίου Σάββα. Μέρα νύχτα κυματίζει, η Ελληνική σημαία πλάι σε εκείνη του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.

 

 

Iερουσαλήμ

Μωσαϊκό θρησκειών και πολιτισμών η Ιερουσαλήμ είναι μέχρι σήμερα Χριστιανικό, Ισλαμικό και Ιουδαϊκό κέντρο με μεγάλη θρησκευτική και ιστορική σημασία. Η παλιά πόλη της Ιερουσαλήμ βρίσκεται μέσα σε τείχη και έχει ιστορία που μετρά περισσότερους από 50 αιώνες. Η Ιερουσαλήμ είναι μια από τις αρχαιότερες πόλεις του κόσμου, την οποία ίδρυσαν οι Καναανίτες το 2000 π.Χ.

 

Σήμερα είναι μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO και διαιρεμένη σε τέσσερις συνοικίες: την αρμένικη, την χριστιανική, τη μουσουλμανική και την εβραϊκή. Περιβάλλεται από τείχος που χτίστηκε στο πρώτο μισό του 16ου αιώνα, έχει μήκος τέσσερα χιλιόμετρα και οκτώ πύλες από τις οποίες οι επτά είναι ανοιχτές.

 

Η παλιά πόλη της Ιερουσαλήμ έχει δαιδαλώδη στενά σοκάκια που μπορείς να βρεις κάθε λογής ανατολίτικα εμπορεύματα. Μπαχαρικά, αναμνηστικά θρησκευτικού περιεχομένου, φουλάρια, ρούχα. Πλανόδιοι έμποροι στύβουν μπροστά στους πελάτες τους φρέσκους χυμούς φρούτων.Διαβαίνοντας την Οδό του Πατριαρχείου φτάνεις στη βαριά ξύλινη πόρτα του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Λίγο πιο κάτω βρίσκεται ο ναός της Αναστάσεως. Πρόκειται για τον πλέον εμβληματικό και σπουδαιότερο ναό του Χριστιανισμού.

 

Εδώ βρίσκονται, μεταξύ άλλων, τα προσκυνήματα που συνδέονται με τα πάθη και την Ανάσταση του Χριστού. Ο Γολγοθάς, η Αγία Αποκαθήλωση και ο Πανάγιος Τάφος είναι ορισμένα από αυτα. Το Ιερό Κουβούκλιο του Παναγίου Τάφου βρίσκεται δυτικά του καθολικού του ναού της Αναστάσεως και καταλαμβάνει τμήμα του δυτικού μέρους της Ροτόντας. Αρχικά είχε τη μορφή των ιουδαϊκών λαξευμένων σε βράχο ταφικών μνημείων. Τη διαμόρφωσή του έκανε η Αγία Ελένη. Ο δεύτερος χώρος του Ιερού Κουβουκλίου αποτελείται από ένα λαξευμένο στο βράχο ορθογώνιο θάλαμο. Στον τοίχο πάνω του υπάρχει ανάγλυφη η παράσταση της Αναστάσεως. Στον Πανάγιο Τάφο καίνε διαρκώς λαμπάδες και σαράντα τρείς ακοίμητες κανδήλες. Από αυτές δεκατρείς είναι των Ορθοδόξων, δεκατρείς των Λατίνων, δεκατρείς των Αρμενίων και τέσσερις των Κοπτών.

 

Βηθλέεμ

 

 

Περίπου 10 χιλιόμετρα Νότια της Ιερουσαλήμ βρίσκεται η Βηθλεέμ. Εκεί υπάρχει ο ναός της Γέννησης του Χριστού ή η Βασιλική της Γεννήσεως. Από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια το σπήλαιο ήταν προσκύνημα.

Περίπου το 100 μ.Χ., ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Αδριανός, λεηλάτησε όλη την Παλαιστίνη και βεβήλωσε το Σπήλαιο. Στην εποχή του Μεγάλου Κωνσταντίνου, η μητέρα του, η Αγία Ελένη, το 327 μ.Χ. έχτισε μεγαλοπρεπή ναό. Έχει σχήμα σταυρού και είναι ένα από τα σπουδαιότερα σωζόμενα μνημεία βυζαντινής αρχιτεκτονικής.

Κάτω ακριβώς από το Καθολικό του ναού βρίσκεται το Σπήλαιο της Γέννησης, στο οποίο μπαίνει κανείς αφού κατέβει 13 σκαλοπάτια. Είναι λαξευμένο σε βράχο, έχει διαστάσεις 12Χ4 και ύψος τρία μέτρα και φωτίζεται μόνο από καντήλια.

Στο σημείο που γεννήθηκε το Θείο Βρέφος υπάρχει ένα μεγάλο αστέρι από ασήμι και μάρμαρο, στο δάπεδο. Πάνω από το σημείο αυτό είναι η Αγία Τράπεζα των Ορθοδόξων. Σε άλλο σημείο του σπηλαίου βρίσκεται η Αγία Φάτνη, που ανήκει στους Λατίνους.

Κατά τις πρόσφατες εργασίες αποκατάστασης του ναού αποκαλύφθηκαν ψηφιδωτά από την εποχή της Αγίας Ελένης και των Σταυροφόρων.

 

 

Ιορδάνης ποταμός

Επόμενος σταθμός μας ο Ιορδάνης ποταμός. Αριστερά και δεξιά του δρόμου που οδηγεί στο σημείο που βαπτίστηκε ο Χριστός υπάρχουν πολλές ξεχασμένες νάρκες από τα χρόνια του ’60. Γίνεται προσπάθεια αποναρκοθέτησης, όμως, έως ότου αυτή επιτευχθεί, η περιοχή είναι πολύ επικίνδυνη.

 

Τα τελευταία χόνια η περιοχή που ο Ιωάννης βάπτισε το Χριστό έχει εξωραϊστεί. Έχουν δημιουργηθεί σκέπαστρα και έχουν τοποθετηθεί τραπέζια για όσους επισκέπτονται τον ιερό χώρο. Επίσης, έχει δημιουργηθεί ξύλινη εξέδρα με σκαλοπάτια που οδηγούν στο νερό του ποταμού.Χιλιάδες κόσμου, επισκέπτονται τον Ιορδάνη ποταμό για να ξαναβαπτιστούν. Σε αυτό το σημείο, κάθε χρόνο ανήμερα των Θεοφανείων, ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων τελεί τον Αγιασμό των Υδάτων.

Αίσθηση πάντως προκαλεί το γεγονός ότι αν και τα νερά του ποταμού είναι θολά, ωστόσο όλοι όσοι εισέρχονται για να βαπτιστούν όταν βγαίνουν τα ρούχα τους δεν έχουν λερωθεί.

 

Έρημος Ιουδαίας – Άγιος Σάββας

Στο δρόμο προς τη Νεκρά θάλασσα, σε αυτό τον άγονο και αφιλόξενο τόπο, ξεπροβάλει το Ορθόδοξο μοναστήρι του Αγίου Σάββα, το οποίο ήταν το πνευματικό κέντρο του πατριαρχείου της Ιερουσαλήμ. Σε όλο το Χριστιανισμό θεωρείται υπόδειγμα μοναστικού βίου και οι μοναχοί ακολουθούν το πλέον αυστηρό τυπικό.Στο μοναστήρι του Αγίου Σάββα ο χρόνος έχει σταματήσει στο 15ο αιώνα καθώς δεν υπάρχει ούτε παροχή ρεύματος αλλά ούτε και νερού. Οι μοναχοί συγκεντρώνουν σε δεξαμενές το νερό της βροχής και συλλέγουν σταγόνα σταγόνα το αγίασμα που στάζει από βράχο στο εσωτερικό της μονής.

Η φωταγώγηση γΙνεται κυρίως με λάμπες και κεριά. Το μοναστήρι του Αγίου Σάββα είναι άβατο για τις γυναίκες. Οι μοναχοί βγάζουν τα λείψανα του Αγίου Σάββα για να προσκυνήσουν οι γυναίκες και τους μοιράσουν αγίασμα και λάδι.

Το μοναστήρι που ίδρυσε ο Άγιος Σάββας, αποτελούνταν αρχικά από διάσπαρτα κελιά αλλά γρήγορα επεκτάθηκε και έγινε γνωστό ως Μεγάλη Λαύρα ( Mar Saba). Ο Άγιος Σάββας και οι μαθητές του ίδρυσαν άλλες δέκα μονές, οχτώ από τις οποίες βρίσκονταν επίσης στην έρημο της Ιουδαίας. Εκτός από τον Άγιο Σάββα, στο μοναστήρι έζησαν ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός και ο Άγιος Κοσμάς ο Μελωδός.

Η σημερινή μονή είναι ό,τι απέμεινε από το μεγάλο και πυκνοκατοικημένο πρωτοβυζαντινό συγκρότημα. Περιλαμβάνει δύο εκκλησίες, τον τάφο του Αγίου Σάββα, τράπεζα, κουζίνα, ένα φούρνο, ξενώνα και κελιά. Στην έρημο, υπήρχαν περίπου σαράντα πέντε κατοικίες ερημιτών, πολλές από τις οποίες σχημάτιζαν ευρύχωρα συμπλέγματα που περιλάμβαναν κελιά, δεξαμενές νερού και παρεκκλήσια.

Στο δρόμο προς τη Νεκρά θάλασσα, σε αυτό τον άγονο και αφιλόξενο τόπο, ξεπροβάλει το Ορθόδοξο μοναστήρι του Αγίου Σάββα, το οποίο ήταν το πνευματικό κέντρο του πατριαρχείου της Ιερουσαλήμ. Σε όλο το Χριστιανισμό θεωρείται υπόδειγμα μοναστικού βίου και οι μοναχοί ακολουθούν το πλέον αυστηρό τυπικό.Στο μοναστήρι του Αγίου Σάββα ο χρόνος έχει σταματήσει στο 15ο αιώνα καθώς δεν υπάρχει ούτε παροχή ρεύματος αλλά ούτε και νερού. Οι μοναχοί συγκεντρώνουν σε δεξαμενές το νερό της βροχής και συλλέγουν σταγόνα σταγόνα το αγίασμα που στάζει από βράχο στο εσωτερικό της μονής.

Η φωταγώγηση γίνεται κυρίως με λάμπες και κεριά. Το μοναστήρι του Αγίου Σάββα είναι άβατο για τις γυναίκες. Οι μοναχοί βγάζουν τα λείψανα του Αγίου Σάββα για να προσκυνήσουν οι γυναίκες και τους μοιράσουν αγίασμα και λάδι.

Το μοναστήρι που ίδρυσε ο Άγιος Σάββας, αποτελούνταν αρχικά από διάσπαρτα κελιά αλλά γρήγορα επεκτάθηκε και έγινε γνωστό ως Μεγάλη Λαύρα ( Mar Saba). Ο Άγιος Σάββας και οι μαθητές του ίδρυσαν άλλες δέκα μονές, οχτώ από τις οποίες βρίσκονταν επίσης στην έρημο της Ιουδαίας. Εκτός από τον Άγιο Σάββα, στο μοναστήρι έζησαν ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός και ο Άγιος Κοσμάς ο Μελωδός.

Η σημερινή μονή είναι ό,τι απέμεινε από το μεγάλο και πυκνοκατοικημένο πρωτοβυζαντινό συγκρότημα. Περιλαμβάνει δύο εκκλησίες, τον τάφο του Αγίου Σάββα, τράπεζα, κουζίνα, ένα φούρνο, ξενώνα και κελιά. Στην έρημο, υπήρχαν περίπου σαράντα πέντε κατοικίες ερημιτών, πολλές από τις οποίες σχημάτιζαν ευρύχωρα συμπλέγματα που περιλάμβαναν κελιά, δεξαμενές νερού και παρεκκλήσια.

 

Πηγή : CNN GREECE

Judean Desert
Monastery of St. George

2 Αυγ

Ο ιατρικός τουρισμός και οι προοπτικές του στην Ελλάδα Διαβάστε περισσότερα: https://etravelnews.gr/iatrikos-tourismos-kai-prooptikes-tou-stin-ellada/

Άρθρο των: Καθηγητή Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη, Πολυτεχνείο Κρήτης Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών της Ισπανίας Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων, Distinguished Research Professor, Audencia Business School (EQUIS, AMBA, AACSB), France και Δημήτρη Μπατάκη, Υποψήφιος διδάκτορας στη σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, M.Sc LSE International Health Policy, Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης

 

 

H διεθνής κρίση εξαπλώθηκε ταχύτατα σε όλους τους τομείς της οικονομίας. Η συρρίκνωση του κύκλου εργασιών, η εκτόξευση της ανεργίας, η μείωση των επενδύσεων θεωρούνται τα αναπόφευκτα δεινά της εποχής. Ο τουρισμός επλήγη σε παγκόσμια κλίμακα, όχι όμως στον ίδιο βαθμό. Όταν αποκατασταθεί η ισορροπία στις οικονομίες, προτεραιότητα θα έχει η εξυπηρέτηση των βασικών αναγκών. Ωστόσο, αν δεν καταστεί ο Τουρισμός είδος πρώτης ανάγκης, η περίοδος ανάρρωσης της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια. Για να καταστεί λοιπόν ανάγκη, πρέπει να πάρει τη θεματική διάσταση, αυτήν δηλαδή που ικανοποιεί επιθυμίες χαλάρωσης, κυρίως λόγω των καθημερινών πιέσεων που δέχεται ο άνθρωπος της σύγχρονης εποχής. Από την άλλη, προέκυψαν ανάγκες κάλυψης άλλων βασικών παραμέτρων που έχουν να κάνουν με την ίδια την υγεία που, λόγω της παγκοσμιοποίησης, διεύρυναν το πεδίο αναζήτησης λύσεων και εκτός συνόρων διαμονής κάθε ανθρώπου. Έτσι γεννήθηκε και γιγαντώθηκε, λόγω της φύσης του, ο Τουρισμός Υγείας. Ένας τομέας που γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη λόγω και της συνεισφοράς του στην καταπολέμηση της εποχικότητας που, παρά την αξία του Τουρισμού, αποτελεί και την παθογένειά του. Και τούτο διότι, την ώρα που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού προβλέπει ότι ο τουρισμός στις ανερχόμενες οικονομίες θα φτάσει μέχρι το 2030 σε ποσοστό 57% της παγκόσμιας αγοράς, έναντι 47% το 2010, η εποχικότητα παραμένει, με κίνδυνο την υπερσυγκέντρωση πληθυσμών σε τουριστικούς προορισμούς. Άρα, η επέκταση της τουριστικής περιόδου βασίζεται στην ανάπτυξη των ειδικών εκείνων θεματικών μορφών που ολοένα και περισσότερο κερδίζουν σημαντικά μερίδια ταξιδιωτών και μάλιστα «φανατικών», πράγμα που συμβάλει και στην επανάληψη της επίσκεψης, ένα εξίσου βασικό ζητούμενο για την επιτυχία κάθε στρατηγικής προσέγγισης των αγορών. Και σε αυτό, η συμβολή του Τουρισμού Υγείας είναι σημαντική.   Τουριστικό Προϊόν Η Ελλάδα διαθέτει ένα αξιόλογο τουριστικό προϊόν που προσφέρεται ως «πρώτη ύλη» για αξιοποίηση. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι ο τουρισμός αποτελεί τη μόνη εξαγωγική (αφού εισάγει πόρους) δραστηριότητα που φέρνει τον καταναλωτή στον τόπο παραγωγής (προσφοράς) του προϊόντος (υπηρεσίας) καθιστώντας, με τον τρόπο αυτό, εξαγωγικές και άλλες δραστηριότητες που από τη φύση τους δεν είναι εξαγώγιμες (κέντρα εστίασης και αναψυχής, εμπορικά καταστήματα κ.λπ.). Ωστόσο, η άσκηση της τουριστικής πολιτικής σε επίπεδο χώρας ή και περιοχής οφείλει να είναι απόλυτα ταυτισμένη με τους κανόνες της αγοράς. Να λαμβάνει, δηλαδή, υπόψη τους νόμους της προσφοράς και ζήτησης και τις σύγχρονες μεθόδους του marketing. Για το λόγο αυτό δεν μπορούμε να διαχωρίσουμε το ένα από το άλλο -το αντίθετο θα ήταν ένα ξεκίνημα από λάθος «αφετηρία». Όταν λοιπόν, στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για «προσφορά» δεν εννοούμε τίποτα περισσότερο από αυτό που ονομάζουμε «τουριστικό προϊόν»: τι είναι αυτό που η χώρα ή η περιοχή προσφέρει στον επισκέπτη της. Η διεύρυνση της ΕΕ με νέα μέλη, έθεσε νέα δημογραφικά και οικονομικά δεδομένα. Ο τουρισμός δεν μπορούσε να παραμείνει ανεπηρέαστος. Νέοι, σχετικά άγνωστοι και φθηνοί προορισμοί από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη έκαναν την εμφάνιση τους. Το φυσικό κάλλος, οι πολιτιστικοί πόλοι έλξης και η έφεση σε θεματικές μορφές τουρισμού προσθέτουν αξία στην πρόταση διακοπών που υπόσχονται. Επιπλέον η πλεονεκτική τοποθεσία των προορισμών σε σχέση με την Ελλάδα ευνοεί τη μετακίνηση από τις χώρες τη Βόρειας Ευρώπης που αποτελούν τις κυριότερες «δεξαμενές» τουρισμού της Ελλάδας. Οι νέες αλλαγές συμβάλλουν στην όξυνση του ανταγωνισμού. Από την άλλη πλευρά η είσοδος νέων μελών θα μπορούσε να σημάνει το «άνοιγμα» νέων αγορών . Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από αναδυόμενους προορισμούς από την Ανατολική Μεσόγειο και την Αδριατική, θεωρείται μία εκ των σημαντικότερων απειλών για τον Τουρισμό της Ελλάδος. Σύμφωνα με τη προτεινόμενη κατηγοριοποίηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, η Ελλάδα, ως σύνολο, διαθέτει εύρος προϊόντων μεσαίας προς χαμηλής τιμής στην αγορά. Ωστόσο, το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας παραμένει, σε μεγάλο βαθμό, μονοδιάστατο και εξακολουθεί να μαστίζεται από έντονη εποχικότητα. Η οργανωμένη προσέγγιση σε νέες αγορές και ο εμπλουτισμός των υπηρεσιών που θα μπορούσε να αποτελεί θεραπεία στο πρόβλημα. Αυτό όμως, απαιτεί ενιαίο σχεδιασμό, ευελιξία και προγραμματισμό σε συλλογικό επίπεδο. Ο τζίρος της παγκόσμιας αγοράς μόνο του ιατρικού τουρισμού εκτιμάται άνω των 20 δισ. δολαρίων, παρουσιάζοντας ρυθμό αύξησης 15% – 25%, με περίπου 14 εκατ. διασυνοριακούς ασθενείς σε όλο τον κόσμο να ξοδεύουν κατά μέσο όρο 3.800 – 6.000 δολάρια ανά ιατρική επίσκεψη, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών που σχετίζονται με ιατρικές υπηρεσίες, διασυνοριακές και τοπικές μετακινήσεις, ενδονοσοκομειακή παραμονή και καταλύματα. Χώρες όπως η Ινδία, η Σιγκαπούρη, η Ταϊλάνδη, η Κόστα Ρίκα, το Ισραήλ και η Τουρκία έχουν ήδη διεκδικήσει ένα κομμάτι από αυτή την προσοδοφόρο αγορά με εντυπωσιακά αποτελέσματα.   Ιατρικός Τουρισμός Χαρακτηριστικά να αναφερθεί ότι, το 46% του παγκόσμιου τζίρου του ιατρικού τουρισμού δαπανάται αποκλειστικά για οδοντιατρική θεραπεία, στην Ελλάδα το κόστος αυτών των οδοντιατρικών εργασιών είναι το 20% – 30% του αντίστοιχου στον τόπο προορισμού των διεθνών ασθενών. Επίσης, οι εκτιμήσεις δείχνουν 60% – 90% χαμηλότερη δαπάνη υγειονομικής περίθαλψης και μικρότερες λίστες αναμονής σε σύγκριση με τις αντίστοιχες τιμές στο Ηνωμένο Βασίλειο, στον Καναδά ή στις Ηνωμένες Πολιτείες. Για παράδειγμα, μια εξωσωματική γονιμοποίηση στην Ελλάδα κοστίζει περίπου 3.000 – 5.000 ευρώ, ενώ στην Αμερική και στον Καναδά κοστίζει περί τα 20.000 ευρώ και στην Αγγλία 8.000 ευρώ. Παράλληλα, η ανάπτυξη του τουρισμού υγείας έχει δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη ενός νέου -και εξαιρετικά ανερχόμενου- επαγγελματικού κλάδου, αυτού του συντονιστή υγείας. Ο ασθενής από το εξωτερικό προγραμματίζει τη θεραπεία του σε πιστοποιημένα ελληνικά νοσοκομεία, ενώ παράλληλα αναθέτει τη φροντίδα όλων των λεπτομερειών του ταξιδιού στην Ελλάδα στους ανθρώπους που ασκούν αυτή την ειδικότητα. Προαιρετικά προσφέρονται υπηρεσίες διερμηνείας και μετάφρασης εγγράφων, κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων – ξενοδοχείων, υπηρεσίες μεταφοράς, βοήθεια σε όλα τα γραφειοκρατικά και διαδικαστικά θέματα, αλλά και τουριστικές δραστηριότητες για τον ασθενή ή/και για τα μέλη της οικογένειάς του. Εν κατακλείδι, η δημιουργία ισχυρού brand και φήμης της Ελλάδας ως ελκυστικού προορισμού ιατρικού τουρισμού είναι κρίσιμη για την επιτυχία της νέας στρατηγικής. Ο ιατρικός τουρισμός έδωσε την ευκαιρία σε χώρες εντελώς διαφορετικού προφίλ να εξελιχθούν σε σημαντικούς ιατρικούς προορισμούς, πώς είναι δυνατόν η Ελλάδα να στερηθεί του μεριδίου αγοράς που της ανήκει και της αξίζει. Χρειάζεται βούληση. Χρειάζονται πρωτοβουλίες σε ελληνικό, αλλά και σε διεθνές επίπεδο.   Πηγή: www.naftemporiki.gr

Διαβάστε περισσότερα: https://etravelnews.gr/iatrikos-tourismos-kai-prooptikes-tou-stin-ellada/