Δευ - Σαβ 9.00 - 21.00 Κυριακή ΚΛΕΙΣΤΑ

Jan 19
13 C
light rain
Athens

Δωροκάρτα!

Κάντε δώρo στους φίλους σας και τους συγγενείς από το σπίτι ! Διαλέξτε το ποσό που θέλετε και δώστε τους μία δωροεπιταγή για να την χρησιμοποιήσουν όποτε θέλουν και για όποιον προορισμό ή τουριστική υπηρεσία επιθυμούν. Επικοινωνήστε μαζί μας για πληροφορίες...

Instagram @mavrogiannis_travel

Ακολουθήστε μας

WordPress Gallery

Tel : (+30) 2102911366 & (+30) 2102928965

Σημεία αναχωρήσεων των εκδρομών: Ομόνοια - Πατησίων - Γαλάτσι

Top
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ | Mavrogiannis Travel | Travel Packages, Tours & Excursions | Ταξίδια, Πακέτα, Εκδρομές
404
page-template,page-template-blog-standard-whole-post,page-template-blog-standard-whole-post-php,page,page-id-404,mkd-core-1.1.1,mkdf-social-login-1.1,mkdf-tours-1.3,voyage-ver-1.3,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-header-standard,mkdf-sticky-header-on-scroll-up,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-dark-header,mkdf-fullscreen-search,mkdf-fullscreen-search-with-bg-image,mkdf-search-fade,mkdf-side-menu-slide-with-content,mkdf-width-470,mkdf-medium-title-text,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Τελευταία Νέα

Ενημερωθείτε για νέους προορισμούς, πακέτα και προσφορές!

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να την ευχαριστηθείς από το να ανακαλύψεις τις γοητευτικές διαφορές της.

Με αφορμή την ανακήρυξη του 2018 ως Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς, η Ευρωπαϊκή Αντιπροσωπεία της Τουρκίας διοργάνωσε μια σειρά από δράσεις σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς για την ανάδειξη του πολιτισμού της Κωνσταντινούπολης, που μπορεί να μην είναι η πρωτεύουσα της χώρας, είναι όμως η αδιαμφισβήτητη «πρωταγωνίστρια». Με 1.608 στρέμματα του κέντρου της να έχουν καταχωρισθεί σήμερα στη λίστα μνημείων παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, η στρατηγική των Τούρκων στον τομέα της τουριστικής ανάπτυξης κινείται σε έναν βασικό άξονα: ότι, πέρα από τα μνημεία, εξίσου σημαντικές πτυχές της τοπικής κουλτούρας είναι η γαστρονομία, τα έθιμα, η προφορική παράδοση, οι τέχνες. Στόχος είναι ο ταξιδιώτης να έρθει πιο κοντά σε όλα αυτά, να αναγνωρίσει τα κοινά στοιχεία και τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στους πολιτισμούς της Ευρώπης και να πλησιάσει ίσως ο ίδιος περισσότερο τις δικές του ρίζες.

Στα τέλη του Οκτώβρη, οπότε και υλοποιήθηκε το δικό μας ταξίδι, μέσα σ’ ένα εικοσιτετράωρο μπορούσες να δεις στην Κωνσταντινούπολη και τις τέσσερις εποχές. Από το πρωινό κρύο και τη βροχή ο ήλιος του μεσημεριού σε έβρισκε στα σοκάκια της αγοράς του Kadιköy να τρως λουκούμια με τζίντζερ, καρύδα, μήλο και λεμόνι από το Ali Muhiddin Haci Bekir, ενώ τα καφέ στα γύρω στενά είχαν γεμίσει από κόσμο. Εξάλλου οι φθινοπωρινές λιακάδες δίνουν πάντα αφορμή για kayif – έτσι λένε οι Τούρκοι όταν πηγαίνουν για καφέ με φίλους, όταν μαζεύονται για ρακή, όταν χαίρονται το ηλιοβασίλεμα στον Βόσπορο. Όταν δηλαδή δίνουν χρόνο στον εαυτό τους για να κάνουν ό,τι τους ευχαριστεί. «Κayif» σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «απόλαυση». Και στην Κωνσταντινούπολη οι απολαύσεις είναι πολλές, όπως και οι αντιθέσεις της.

1. ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΟΥ ΕΝΩΝΟΥΝ  

Οι ψαράδες με τα καλάμια οι οποίοι στέκονται εκατέρωθεν της γέφυρας του Γαλατά και τα εστιατόρια που βρίσκονται στο κάτω μέρος της είναι από τις πιο αναγνωρίσιμες εικόνες της Κωνσταντινούπολης. Η νέα γέφυρα του Γαλατά χτίστηκε το 1994 και έχει μήκος 490 μ. Καθώς τη διασχίζετε, βλέπετε από τη μία πλευρά την Αγία Σοφία και το Μπλε Τζαμί και απέναντι τον Πύργο του Γαλατά. Η σύνδεση των δύο ευρωπαϊκών ακτών κρίθηκε αναγκαία στα μέσα του 15ου αιώνα, καθώς το εμπόριο ανθούσε στις δύο μεριές του Κεράτιου κόλπου και οι βαρκάρηδες που εκτελούσαν τα δρομολόγια δεν επαρκούσαν για να καλύψουν τις μετακινήσεις ανθρώπων και αγαθών.

Στη γέφυρα θα δοκιμάσετε ένα από τα πιο διάσημα φαγητά της πόλης. Οι ψαράδες πουλούσαν εδώ τα αλιεύματά τους για σχεδόν έναν αιώνα, ώσπου οι πιο ανήσυχοι επιχειρηματικά σκέφτηκαν να φτιάξουν σάντουιτς με ψάρια και να τα πουλάνε στους περαστικούς. Γρήγορα στήθηκαν πάγκοι με γκριλ και οι έμποροι διαλαλούσαν «Balιk ekmek!» (σ.σ. ψάρι σε ψωμί). Σήμερα, λόγω της επιβατικής και τουριστικής κίνησης, τα ψαράδικα αράζουν πια στη δυτική πλευρά της γέφυρας.


Μέσω του τούνελ Avrasya θα περάσετε από την ευρωπαϊκή στην ασιατική Κωνσταντινούπολη σε 15΄ με το αυτοκίνητο. (Φωτογραφία: Shutterstock)

Οι προσπάθειες για τη λύση του κυκλοφοριακού της Κωνσταντινούπολης ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1970. Η πυκνή δόμηση δημιούργησε στενούς, ακανόνιστους δρόμους που κάποιες φορές μοιάζει αδύνατον να τους διασχίσει κανείς. Εξωτερικά δαχτυλίδια, νέες γέφυρες, θαλάσσιες συγκοινωνίες, λεωφορεία, τρένο και μετρό υπάρχουν όλα και παρεμπιπτόντως είναι αξιόπιστα. Δυστυχώς όμως, σε μια πόλη 15 εκατομμυρίων κατοίκων, που έφτασε να υποδέχεται πάνω από 12 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως (2015), όλα αυτά δεν επιλύουν το πρόβλημα. Αναζητούνται διαρκώς νέες λύσεις, ιδιαίτερα μάλιστα με την εξάπλωση του πληθυσμού στα περίχωρα. Η υποθαλάσσια σήραγγα Avrasya (Ευρασία), που εγκαινιάστηκε το 2016, ενώνει την ευρωπαϊκή με την ασιατική πλευρά με ένα υποθαλάσσιο τούνελ μήκους 3,3 χλμ. που τα τροχοφόρα το διασχίζουν σε 15 λεπτά.

|| Πληροφορίες για σιδηρόδρομο, μετρό και τραμ θα βρείτε στο istanbululasim.com.tr και για τα φέριμποτ στο sehirhatlari.com.tr

2. ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ

Απέναντι από το πάρκο Gülhane, τους παλιούς κήπους του παλατιού και το μεγαλύτερο δημόσιο πάρκο της πόλης, βρίσκεται το Αρχαιολογικό Μουσείο. «Παρότι διαθέτει σπουδαίους θησαυρούς, κυρίως αρχαία ελληνικά, ελληνιστικά και ρωμαϊκά εκθέματα, δεν περιλαμβάνεται στις προτεραιότητες των τουριστών», σχολιάζει με πικρία ο Edhem Eldem, καθηγητής Αρχαιολογίας του πανεπιστημίου Βogazici. Πράγματι, οι επισκέπτες έφταναν μόλις τους 230.564 το 2016. Το μουσείο δημιουργήθηκε με το όραμα να έχει και η Κωνσταντινούπολη ένα πολιτιστικό ίδρυμα όπως το Λούβρο, με εκθέματα παγκόσμιου ενδιαφέροντος. Ανάμεσα στα ευρήματα θα δείτε τη Σαρκοφάγο του Μεγάλου Αλεξάνδρου με γλυπτικές αναπαραστάσεις από τη ζωή του και μια συνθήκη ειρήνης του 1269 π.Χ., από τις παλαιότερες που έχουν βρεθεί. Θα δείτε επίσης ένα αντίγραφο του Δούρειου  Ίππου και θα επισκεφτείτε την πτέρυγα με τις σαρκοφάγους από όλες τις περιοχές της Ανατολίας, την Ελλάδα, την Αίγυπτο κ.α.

Στον κήπο του θα περπατήσετε ανάμεσα σε κολόνες με ακάνθους, ένα κεφάλι μέδουσας και αγάλματα. Η δική μας βόλτα ήταν σιωπηλή – οι φωνές χάθηκαν κάτω από την προσευχή του μουεζίνη, που καλούσε από τα μεγάφωνα του μιναρέ σε προσευχή. Tα τελευταία χρόνια υπενθυμίζει το θρησκευτικό καθήκον σε λίγο πιο δυνατή ένταση, λένε οι ντόπιοι.


Βότανα και αποξηραμένα φρούτα είναι μερικά από τα καλούδια που θα βρείτε στο Καπαλί Τσαρσί. (Φωτογραφία: VISUALHELLAS.GR)

Στο Beyoglu ή Pera (δηλαδή στην άλλη πλευρά, την ευρωπαϊκή) εγκαταστάθηκαν στις αρχές του 19ου αιώνα οι «ξένοι», μια παράδοση που διατηρείται μέχρι σήμερα, καθώς στην περιοχή στεγάζονται όλες οι πρεσβείες, τα ξένα σχολεία, τα ινστιτούτα κ.ά. Εδώ χτυπάει και η καρδιά της σύγχρονης τέχνης της Κωνσταντινούπολης. Στο θαλάσσιο μέτωπο της περιοχής, στο Karaköy, σε μια αποθήκη φορτίων λειτούργησε για πρώτη φορά το 2004 το Istanbul Modern, που μαζί με τις Mπιενάλε τέχνης και ντιζάιν που διοργανώνουν το iKsV foundation (iksv.org), το Pera Museum (peramuseum.org) και μια σειρά από γκαλερί και χώρους τέχνης, όπως το SALT (saltonline.org), φιλοδοξεί να βάλει την Κωνσταντινούπολη στο κέντρο των εξελίξεων στον χώρο των τεχνών. Σήμερα, το Istanbul Modern έχει μεταφερθεί προσωρινά στα ενδότερα του Beyoglu, καθώς ο Ιταλός αρχιτέκτονας Renzo Piano έχει αναλάβει την αναμόρφωση και την επέκταση του παλιού κτιρίου.

|| Aρχαιολογικό Μουσείο: Alemdar Osman Hamdi Bey Yokusu, Fatih, istanbularkeoloji.gov.tr, είσοδος 3,30 ευρώ.
|| Istanbul Modern: Mesrutiyet 99, Beyoglu, istanbulmodern.org, είσοδος 9 ευρώ.

3. ΤΑ ΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ 

Το Μουσείο της Χώρας χαρακτηρίζεται ως η «Καπέλα Σιξτίνα της Κωνσταντινούπολης», διότι τα ψηφιδωτά και οι τοιχογραφίες που τo διακοσμούν είναι από τα πιο ωραία και ιδιαίτερα της Βυζαντινής περιόδου, καθώς γοητεύουν με την αρμονία που έχουν τα χαρακτηριστικά των προσώπων που απεικονίζονται. Ξεχωρίζουν τα ψηφιδωτά που αναπαριστούν τη ζωή της Παναγίας, εκείνα που δείχνουν τον Χριστό σε νεαρή ηλικία και οι σκηνές της Ανάστασης. Εντυπωσιακό είναι επίσης το μωσαϊκό του Θεοδώρου του Μετοχίτη, που τον δείχνει να προσφέρει το σχέδιο του ναού στον Χριστό. Τα ψηφιδωτά που είχαν καλυφθεί με ασβεστοκονίαμα την περίοδο που είχε μετατραπεί σε τζαμί αποκαλύφθηκαν από το Αμερικανικό Βυζαντινό Ινστιτούτο.


Το Μουσείο της Χώρας έχει από τα πιο όμορφα ψηφιδωτά της Βυζαντινής περιόδου. (Φωτογραφία: VISUALHELLAS.GR)

Δίπλα στο Μπλε Τζαμί, από τη μεριά της αγοράς Arasta, θα δείτε την είσοδο στο Büyük Saray Mozaikleri Müzesi (Μουσείο Μωσαϊκών). Είναι ίσως το μοναδικό πρωτοβυζαντινό μουσείο με θέματα κοσμικά που προσιδιάζουν στα ψηφιδωτά των ελληνιστικών χρόνων και απέχουν πολύ από εκείνα της Βυζαντινής περιόδου. Τα ψηφιδωτά που θα δείτε χρονολογούνται από το 450-550 μ.Χ. και απεικονίζουν σκηνές κυνηγιού, αναπαραστάσεις από τη φύση, τη μυθολογία και την καθημερινή ζωή. Το μουσείο αποτελεί μέρος του Αρχαιολογικού Μουσείου, οργανωτικά όμως ανήκει στο Μουσείο της Αγίας Σοφίας.

|| Moνή της Χώρας: Kariye Cami Sk. 8, kariye.muze.gov.tr, είσοδος 5 ευρώ).
|| Moυσείο Μωσαϊκών: Sultanahmet Mahallesi, ayasofyamuzesi.gov.tr, είσοδος 3,30 ευρώ.

4. ΚΑΙ ΠΑΖΑΡΙΑ, ΚΑΙ MALLS

Το Eminönü ήταν κατά τους βυζαντινούς χρόνους το κέντρο της Πόλης. Περιλάμβανε το Τοπ Καπί, τον Ιππόδρομο (σημερινή πλατεία Sultanahmet Meydanι) και την Αγία Σοφία. Την Οθωμανική περίοδο, απέναντι από το τρίγωνο που σχηματίζουν τα εμβληματικά αυτά αρχιτεκτονήματα χτίστηκε το Καπαλί Τσαρσί (Kapali Carsi). Στο μεγάλο σκεπαστό συγκρότημα στεγάζονταν τζαμιά, χαμάμ, σχολείο και αγορά. Πλέον η έκτασή του φτάνει τα 30.000 τ.μ. και στα δαιδαλώδη πολύχρωμα στενά του υπάρχουν πάνω από 3.000 μαγαζιά, καφέ, εστιατόρια κ.ά.


Το υπερσύγχρονο εμπορικό κέντρο Canyon, στο Sisli (Φωτογραφία: Miquel Gonzalez/laif)

Το εμπορικό κέντρο Kanyon βρίσκεται επί της οδού Büyükdere, στο επιχειρηματικό κέντρο της Κωνσταντινούπολης, και εγκαινιάστηκε το 2009. Διαθέτει 140 καταστήματα, αίθουσες κινηματογράφου, εστιατόρια και καφέ, πολλά από τα οποία λειτουργούν από νωρίς το πρωί έως αργά το βράδυ. Είναι από τα πρώτα εμπορικά που έφεραν διεθνείς εταιρείες ρουχισμού στην Τουρκία και καθημερινά το επισκέπτονται χιλιάδες κόσμου.

|| Kapali Carsι: Kalpakçιlar Cd. 22, Fatih
|| Κanyon: Buyukdere 185, Sisli, kanyon.com.tr

5. ΘΕΑ ΣΤΟ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΩΡΑ

Ο μεσαιωνικός Πύργος του Γαλατά κατασκευάστηκε το 1348 ως παρατηρητήριο από τους Γενουάτες. Έχει ύψος 67 μέτρα και προσφέρει πανοραμική άποψη του Βοσπόρου και του Κεράτιου κόλπου. Θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά αξιοθέατα της Κωνσταντινούπολης, καθώς, μέχρι να κάνουν την εμφάνισή τους οι σύγχρονοι ουρανοξύστες τα τελευταία 20 χρόνια στον ορίζοντα της πόλης, ήταν το μοναδικό κτίριο από το οποίο μπορούσε κανείς να θαυμάσει τέτοια θέα. Με τα χρόνια ο πύργος άλλαξε διάφορες χρήσεις: έγινε από φυλακή μέχρι σταθμός πυροσβεστικής. Βρίσκεται στο τέλος της Ιstiklâl Caddesi, της Μεγάλης Οδού του Πέραν, μήκους 3 χιλιομέτρων, που ξεκινά από την πλατεία Ταξίμ, φτάνει έως τον Γαλατά και είναι γεμάτη ζωή και μαγαζιά που μένουν ανοιχτά μέχρι αργά το βράδυ.


Η θέα από το μπαλκόνι του Πύργου του Γαλατά είναι ταξίδι στον χρόνο. (Φωτογραφία: Getty Images/Ideal Image)

Πίνοντας τούρκικο καφέ στον 18ο όροφο του Marmara Pera Hotel, είδαμε πώς το φαινόμενο της αστικοποίησης άλλαξε τη φυσιογνωμία της πόλης. Με θέα 360° διαβάσαμε την ιστορία της πάνω στις στέγες: μια αφήγηση που μας ταξίδεψε από τους τρούλους των ορθόδοξων εκκλησιών του Βυζαντίου έως τους μιναρέδες της Οθωμανικής περιόδου και από εκεί στους γυάλινους ουρανοξύστες που υψώνονται στο Levent, όπου το σύγχρονο πρόσωπο της Πόλης διεκδικεί να πάρει το δικό του μερίδιο στην ιστορία της «αυτοκρατορίας».

 

 

Πηγή : www.kathimerini.gr

7 Ιαν

Ποια ελληνικά μνημεία περιλαμβάνονται στη λίστα Παγκόσμιας Κληρονομιάς

ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ UNESCO

 

Τα μνημεία που συγκαταλέγονται στον Κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς επιλέγονται και εγκρίνονται βάσει της αξίας τους ως τα καλύτερα παραδείγματα της δημιουργικής ευφυΐας του ανθρώπου. Αποτελούν τεκμήρια μιας σημαντικής ανταλλαγής ανθρώπινων αξιών και παρέχουν μια μοναδική ή τουλάχιστον εξαιρετική μαρτυρία μιας πολιτισμικής παράδοσης ή ενός πολιτισμού που ζει ακόμα ή έχει εξαφανισθεί. Είναι άμεσα συνδεδεμένα με σημαντικά στάδια της ανθρώπινης ιστορίας και για το λόγο αυτό έχουν εξέχουσα οικουμενική αξία και αποτελούν τμήμα της κοινής κληρονομιάς της ανθρωπότητας. Η Ελλάδα έχει συνυπογράψει από το 1981 τη Συνθήκη της UNESCO για την προστασία των μνημείων και χώρων παγκόσμιας κληρονομιάς. Στόχος της UNESCO είναι η προστασία από κάθε είδους φθορά και καταστροφή, προκειμένου αυτά να κληροδοτηθούν στις γενιές του μέλλοντος. Η Ελλάδα έχει εγγράψει 18 μνημεία και τοποθεσίες στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO

1.ΝΑΟΣ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ – ΒΑΣΣΕΣ
(Χρονολογία ένταξης 1986)

vasses-b

Ο φημισμένος ναός αφιερωμένος στον θεό της ίασης και του ήλιου, χτίσθηκε στα μέσα του 5ου αιώνα στα απόκρημνα βουνά μεταξύ Ηλείας, Αρκαδίας και Μεσσηνίας. Ο ναός, με το παλαιότερο Κορινθιακό κιονόκρανο, που έχει βρεθεί ποτέ, συνδυάζει τον Αρχαϊκό ρυθμό με την ρώμη του Δωρικού, με ορισμένα τολμηρά αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά.

2. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ
(Χρονολογία ένταξης 1987)

ACROPOLIS1

Απεικονίζοντας τους πολιτισμούς, τους μύθους και τις θρησκείες, οι οποίες άνθισαν στην Ελλάδα για μια περίοδο μεγαλύτερη των χιλίων ετών, η Ακρόπολη περιλαμβάνει τέσσερα από τα σπουδαιότερα αριστουργήματα της κλασσικής Ελληνικής περιόδου, τον Παρθενώνα, τα Προπύλαια, το Ερέχθειο και τον ναό της Αθηνάς Νίκης, τα οποία μπορούν να θεωρηθούν σύμβολα της ιδέας της παγκόσμιας κληρονομιάς.

3. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΔΕΛΦΩΝ
(Χρονολογία ένταξης 1987)

delphi

Το Πανελλήνιο Ιερό των Δελφών, όπου δινόταν ο χρησμός του Απόλλωνα, εθεωρείτο ο «ομφαλός της γης». Προσαρμοσμένος αρμονικά στο εξαίσιο τοπίο και εμποτισμένος με ιερή σημασία, ο αρχαιολογικός χώρος των Δελφών ήταν τον 6ο π.Χ. αιώνα θρησκευτικό κέντρο και το σύμβολο ενότητας του αρχαίου κόσμου.

4. ΙΕΡΟ ΤΟΥ ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟ
(Χρονολογία ένταξης 1988)

epidayros

Σε μια μικρή κοιλάδα της Πελοποννήσου ο αρχαιολογικός χώρος της Επιδαύρου εκτείνεται σε διαφορετικά επίπεδα. Η λατρεία του Ασκληπιού ξεκίνησε εκεί για πρώτη φορά τον 6ο π.Χ. αιώνα, αλλά τα κύρια μνημεία, ειδικότερα το Θέατρο το οποίο θεωρείται ως ένα από τα πιο αμιγή αριστουργήματα της Ελληνικής αρχιτεκτονικής χρονολογούνται από τον 4ο αιώνα. Ο ευρύς αρχαιολογικός χώρος συνιστά φόρο τιμής στις ιαματικές λατρείες της Ελληνικής και Ρωμαϊκής περιόδου με ναούς και νοσοκομειακά κτίρια αφιερωμένα στους θεούς τους.

5. ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ – ΑΘΩΣ
(Χρονολογία ένταξης 1988)

ATHOS

Ορθόδοξο πνευματικό κέντρο από το 1054, το Όρος Άθως απολαμβάνει καθεστώς αυτονομίας από την εποχή του Βυζαντίου. Το «Άγιο Όρος», η είσοδος στο οποίο είναι απαγορευμένη σε γυναίκες, έχει επίσης αναγνωρισθεί ως τοπίο καλλιτεχνικής αξίας. Η διαρρύθμιση των μοναστηριών (σύνολο 20, στα οποία κατοικούν περίπου 1400 μοναχούς) έχει επηρεάσει μονές πολύ μακρινές (όπως αυτές της Ρωσίας) και η σχολή αγιογραφίας τους έχει επηρεάσει σημαντικά την ιστορία της ορθόδοξης τέχνης.

6. ΜΕΤΕΩΡΑ
(Χρονολογία ένταξης 1988)

meteora_b

Σε μια δυσπρόσιτη περιοχή των Μετεώρων, στις κορυφές απόκρημνων βράχων, μοναχοί εγκατέστησαν «τους στύλους του ουρανού», όπως τους αποκαλούσαν, τα ιερά μοναστήρια τους από τον 11ο αιώνα ως σήμερα. Την περίοδο αναβίωσης του ερημιτισμού κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες τον 15ο αιώμα μ.Χ., χτίστηκαν 24 μοναστήρια. Οι τοιχογραφίες των μοναστηριών, οι οποίες χρονολογούνται από τον 16ο αιώνα, αποτελούν σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της Μεταβυζαντινής ζωγραφικής.

7. ΠΑΛΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
(Χρονολογία ένταξης 1988)

THESSAL

Ροτόντα, Ναός της Αχειροποιήτου, Ναός Αγίου Δημητρίου, Μονή Λατόμου, Ναός Αγίας Σοφίας, Παναγία των Χαλκέων, Ναός Αγίου Παντελεήμονα, Ναός Αγίων Αποστόλων, Ναός Αγίου Νικολάου Ορφανού, Ναός Αγίας Αικατερίνης, Ναός του Παντοκράτορα Σωτήρα Χριστού, Μονή Βλατάδων, Ναός του Προφήτη Ηλία, Βυζαντινά Λουτρά, Τείχη της Θεσσαλονίκης.
Η Θεσσαλονίκη, η δεύτερη σημαντικότερη πόλη της Ελλάδος, ιδρύθηκε το 315 και αποτέλεσε ένα από τα πρώτα κέντρα εξάπλωσης του Χριστιανισμού. Μεταξύ των χριστιανικών της μνημείων συγκαταλέγονται προχριστιανικοί ναοί και τρίκλιτες βασιλικές εκκλησίες. Χτίσθηκαν από τον 4ο έως τον 15ο αιώνα και συνιστούν μία διαχρονική τυπολογική σειρά, η οποία επηρέασε σημαντικά τον Βυζαντινό κόσμο. Τα μωσαϊκά της Ροτόντας, του Αγίου Δημητρίου και του Αγίου Δαυίδ συγκαταλέγονται μεταξύ των σπουδαιότερων αριστουργημάτων της πρώιμης χριστιανικής τέχνης.

8. ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ
(Χρονολογία ένταξης 1988)

Rhodes_old_town

Το Τάγμα του Αγίου Ιωάννη της Ιερουσαλήμ κατείχε την Ρόδο από το 1309 έως το 1523 και μετέτρεψε την πόλη σε προπύργιο. Μεταγενέστερα, η πόλη εντάχθηκε υπό Ιταλική και Τουρκική κατοχή. Με το Παλάτι των Μεγάλων Αρχόντων, το Νοσοκομείο και τον δρόμο των Ιπποτών, η Άνω Πόλη αποτελεί ένα από τα πιο όμορφα αστικά κέντρα της Γοτθικής περιόδου. Στην Κάτω Πόλη, η Γοτθική αρχιτεκτονική συνυπάρχει αρμονικά με τα τζαμιά, τα δημόσια λουτρά και με άλλα κτίρια της Οθωμανικής περιόδου.

9. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ
(Χρονολογία ένταξης 1989)

olimpia

Ο αρχαιολογικός χώρος της Ολυμπίας, σε μια κοιλάδα της Πελοποννήσου, κατοικείται από την προϊστορική περίοδο. Τον 10ο αιώνα π.Χ. η Ολυμπία έγινε το κέντρο λατρείας του Δία. Το μνημείο της Άλτης – το ιερό των θεών – συγκεντρώνει σημαντικά αριστουργήματα του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Εκτός από τους ναούς, υπάρχουν και τα υπολείμματα όλων των αθλητικών εγκαταστάσεων που δημιουργήθηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και οι οποίοι διοργανώνονταν στην Ολυμπία, από το 776 π.Χ., κάθε τέσσερα χρόνια.

10. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΜΥΣΤΡΑ
(Χρονολογία ένταξης 1989)

MISTRA

Το θαύμα του Μοριά ανεγέρθη ως φρούριο το 1249 από τον Βασιλιά της Αχαΐας Γουλιέλμο τον Βιλλεαρδουίνο. Επανακτήθηκε από τους Βυζαντινούς, αργότερα κατακτήθηκε από τους Τούρκους και τους Βενετούς. Η πόλη εγκαταλείφθηκε το 1832 αφήνοντας συναρπαστικά μεσαιωνικά ερείπια να στέκουν μέσα σε μία εξαιρετικής ομορφιάς τοποθεσία.

11. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΔΗΛΟΥ
(Χρονολογία ένταξης 1990)

delos

Σύμφωνα με την Ελληνική μυθολογία, ο Απόλλωνας γεννήθηκε σε αυτό το μικρό νησί των Κυκλάδων. Τα ιερό του Απόλλωνα προσέλκυε προσκυνητές απ΄ όλη την Ελλάδα και η Δήλος ήταν ένα ακμάζον εμπορικό λιμάνι. Το νησί φέρει επιρροές από τους διαδοχικούς πολιτισμούς του «Αιγιακού» κόσμου, από την 3η χιλιετηρίδα π.Χ. έως την παλαιοχριστιανική εποχή. Ο αρχαιολογικός χώρος είναι εξαιρετικά εκτεταμένος και πλούσιος και αποδίδει την εικόνα ενός σπουδαίου κοσμοπολίτικου μεσογειακού λιμανιού.

12. ΜΟΝΗ ΔΑΦΝΙΟΥ, ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΜΟΝΗ ΧΙΟΥ
(Χρονολογία ένταξης 1990)

monastiri-osiou-louka-big

Παρά τη σημαντική γεωγραφική τους απόσταση (το πρώτο στην Αττική, το δεύτερο στην Φωκίδα και το τρίτο στο Αιγαίο) αυτά τα τρία μοναστήρια ανήκουν στην ίδια τυπολογική σειρά. Οι εκκλησίες έχουν κτισθεί με μεγάλο θόλο ο οποίος στηρίζεται με μικρές αψίδες δημιουργώντας έναν οκταγωνικό χώρο. Τον 11ο και 12ο αιώνα οι εκκλησίες είχαν ποικίλο διάκοσμο, πολύχρωμες ορθομαρμαρώσεις, ψηφιδωτά και μωσαϊκά σε χρυσό φόντο, όλα χαρακτηριστικά της «δεύτερης Βυζαντινής Περιόδου».

13. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΗΡΑΙΟΥ ΣΑΜΟΥ
(Χρονολογία ένταξης 1992)

SAMOS

Από την 3 χιλιετηρίδα π.Χ. πολλοί πολιτισμοί έχουν κατοικήσει σε αυτό το μικρό νησί του Αιγαίου κοντά στην Μικρά Ασία. Τα ερείπια του Πυθαγόρειου, ενός αρχαίου οχυρωμένου λιμανιού με ελληνικά και ρωμαϊκά μνημεία και ένα εντυπωσιακό υδραγωγείο, καθώς και το Ηραίο, ο ναός της Ήρας της Σάμου, είναι ακόμα επισκέψιμα.

14. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΙΓΩΝ (ΒΕΡΓΙΝΑ)
(Χρονολογία ένταξης 1996)

AIGAI

Η πόλη Αιγαί, η πρώτη πρωτεύουσα του Βασιλείου της αρχαίας Μακεδονίας, ανακαλύφθηκε τον 19 αιώνα κοντά στην Βεργίνα στην Βόρεια Ελλάδα. Τα πιο σημαντικά μνημεία είναι το Παλάτι, διακοσμημένο με μωσαϊκά και τοιχογραφίες και ο χώρος ταφής, μερικά εκ των οποίων χρονολογούνται από τον 11ο αιώνα π.Χ. Ένας από τους βασιλικούς τάφους στην Μεγάλη Τύμβο, αναγνωρίστηκε ως ο τάφος του Φιλίππου του Β’ ο οποίος κατέκτησε όλες τις ελληνικές πόλεις-κράτη, χαράσσοντας τον δρόμο για τον γιο του Αλέξανδρο και την εξάπλωση του Ελληνιστικού κόσμου.

15. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΜΥΚΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΙΡΥΝΘΑΣ
(Χρονολογία ένταξης 1999)

Mycenae2

Οι αρχαιολογικοί χώροι των Μυκηνών και της Τίρυνθας αποτελούν τα επιβλητικά μνημεία των δύο μεγαλύτερων πόλεων του Μυκηναϊκού πολιτισμού, ο οποίος κυριάρχησε στην ανατολική Μεσόγειο από τον 15ο έως τον 12ο αιώνα π.Χ. και διαδραμάτισε ζωτικό ρόλο στην ανάπτυξη του κλασσικού ελληνικού πολιτισμού. Αυτές οι δύο πόλεις συνδέονται με τα Ομηρικά έπη, Ιλιάδα και Οδύσσεια, τα οποία επηρέασαν την ευρωπαϊκή τέχνη και λογοτεχνία για περισσότερες από 3 χιλιετίες.

16. ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ (ΧΩΡΑ), ΜΕ ΤΗ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΜΟ
(Χρονολογία ένταξης 1999)

Πάτμος - Patmos

Πάτμος – Patmos

Η Πάτμος, στα Δωδεκάνησα, φημίζεται ως το νησί όπου ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος έγραψε το Ευαγγέλιο και την Αποκάλυψη. Ένα μοναστήρι αφιερωμένο στον «αγαπημένο μαθητή» ανακαλύφθηκε στο νησί στα τέλη του 10ου αιώνα. Από τότε είναι τόπος προσκυνήματος και σταθμός της ελληνορθόδοξης μάθησης. Το μοναστηριακό συγκρότημα κυριαρχεί στο νησί. Ο παλιός οικισμός της Χώρας, ο οποίος συνδέεται με αυτό, περιλαμβάνει θρησκευτικά και λαϊκά κτίρια.

17. ΠΑΛΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
(Χρονολογία ένταξης 2007)

corfu5

Η Παλαιά Πόλη της Κέρκυρας με τα δύο φρούρια της, το παλαιό και το νέο, και με ίχνη πολλαπλών επιρροών, βρίσκεται στην είσοδο της Αδριατικής Θάλασσας και κατοικείται από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Λόγω της στρατηγικής θέσης της η Κέρκυρα εξελίχθηκε σε σημαντικό λιμάνι που προστάτευε το νησί από τις αλλεπάλληλες πολιορκίες. Η Παλαιά Πόλη της Κέρκυρας θεωρείται μία από τις σημαντικότερες οχυρωμένες πόλεις της Μεσογείου.

18. Αρχαιολογικός Χώρος Φιλίππων
(Χρονολογία ένταξης 2016)

philippi

Οι Φίλιπποι αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους και πληρέστερους αρχαιολογικούς χώρους της Βόρειας Ελλάδας, με πλήθος μνημείων, τα οποία συνδέονται με τη διαχρονική εξέλιξη της πόλης από την ελληνιστική περίοδο μέχρι τα ύστερα βυζαντινά χρόνια. Η στρατηγική της θέση, που διέκρινε ο Φίλιππος Β΄, αναβαθμίζεται με την «Εγνατία Οδό». Μετά τη δραματική μάχη το 42 π.Χ. που καθόρισε την πολιτική ιστορία του ρωμαϊκού κράτους ζει μια περίοδο ακμής ως ρωμαϊκή αποικία (Colonia Augusta Julia Philippensis). Σε αυτό το ζωηρό αστικό κέντρο ήρθε ο Απόστολος Παύλος και ίδρυσε την πρώτη χριστιανική εκκλησία σε ευρωπαϊκό έδαφος το 49/50 μ.Χ., γεγονός που έμελλε να αλλάξει τόσο τη φυσιογνωμία της πόλης, όσο και της ηπείρου. Με την αναγνώριση του Χριστιανισμού και την καθιέρωσή του ως επίσημης θρησκείας του κράτους στην πόλη ιδρύθηκαν επιβλητικοί χριστιανικού ναοί, ένα πανόραμα παλαιοχριστιανικής αρχιτεκτονικής.

 

Πηγή : www.ellines.com

4 Ιαν

Καλάβρυτα: Ο οδοντωτός φέρνει τουρίστες ακόμη και από την Ιαπωνία

Η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πατρών έχει παίξει καταλυτικό ρόλο στη μεγάλη αύξηση του αριθμού των επισκεπτών στα Καλάβρυτα, τονίζει, μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων και καταλυμάτων της περιοχής, Κωνσταντίνος Δαφαλιάς.

Παράλληλα, σημειώνει, ότι ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος αποτελεί πόλο έλξης κυρίως τουριστών από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και από τη μακρινή Ιαπωνία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει ο Κωνσταντίνος Δαφαλιάς, «οι αφίξεις επισκεπτών το 2017, που ήταν ο πρώτος χρόνος λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου, έφθασαν τις 27.000, ενώ οι διανυκτερεύσεις ανήλθαν συνολικά στις 45.000.»

Σε σύγκριση με το 2016, συνεχίζει, «η αύξηση ανέρχεται περίπου σε 25% με 30%, ενώ όσον αφορά το 2018 λέει ότι η χρονιά ξεκίνησε δυναμικά, εκτιμώντας ότι θα υπάρξει αύξηση περίπου 15% σε σύγκριση με το 2017.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων και καταλυμάτων της περιοχής, ο αυτοκινητόδρομος μείωσε χρονικά την απόσταση από τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, την Αθήνα και την Πάτρα καθώς και από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά και από το λιμάνι της αχαϊκής πρωτεύουσας.

Τις πρώτες ενδείξεις για τη μεγάλη αύξηση των επισκεπτών το 2017, λέει ο Κωνσταντίνος Δαφαλιάς, «τις είχαμε τον Νοέμβριο, καθώς διαπιστώναμε ότι ερχόταν πολύς κόσμος, χωρίς να έχει ανοίξει το χιονοδρομικό κέντρο». Αναλύοντας την επισκεψιμότητα της περιοχής των Καλαβρύτων, ανά χρονική περίοδο, ο κ. Δαφαλιάς λέει ότι είναι τρεις, δηλαδή η υψηλή, η μεσαία και η χαμηλή και εξηγεί:

«Η υψηλή περίοδος είναι από τον Δεκέμβριο, έως και τον Μάρτιο, αφού πραγματοποιούνται οι περισσότερες αφίξεις και διανυκτερεύσεις, κυρίως λόγω της λειτουργίας του χιονοδρομικού κέντρου, καθώς τα Καλάβρυτα είναι δημοφιλής χειμερινός προορισμός. Η πληρότητα την υψηλή περίοδο φθάνει το 100%, κυρίως μέσα στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, ενώ το υπόλοιπο χρονικό διάστημα κυμαίνεται μεταξύ 80% και 90%, κυρίως τα Σαββατοκύριακα.

Η μεσαία περίοδος είναι το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου, όπου η πληρότητα αγγίζει το 70% πάλι τα Σαββατοκύριακα. Η χαμηλή περίοδος είναι από Απρίλιο, έως και τέλος Σεπτεμβρίου, όπου η πληρότητα φθάνει το 40% στα καταλύματα που παραμένουν σε λειτουργία, ενώ οι περισσότεροι επισκέπτες αυτήν την περίοδο είναι αλλοδαποί».

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ξένων τουριστών είναι από την Αγγλία, την Ολλανδία, τη Γάλλια, την Ιταλίακαι τη Γερμανία, αλλά και από χώρες που παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια σημαντική αύξηση, όπως η Ρωσία, το Ισραήλ και η Ιαπωνία.Η μεγάλη πλειονότητα έρχεται στα Καλάβρυτα, κυρίως για να ταξιδέψουν με τον οδοντωτό, αφού ήδη γνωρίζουν για την υπέροχη διαδρομή μέσα από το φαράγγι του Βουραϊκού.

Όμως, εκτός από τον οδοντωτό έχουν και άλλα ενδιαφέροντα και συνεχίζει: Ολλανδοί, για παράδειγμα, έρχονται στα Καλάβρυτα για πεζοπορία, ενώ Άγγλοι θέλουν να δουν από κοντά τις σπάνιες πεταλούδες στον Χελμό. Επίσης, προσθέτει ότι έρχονται πολλοί Ρώσοι, για μία ημέρα, προκειμένου να επισκεφθούν την Αγία Λαύρα και το Μέγα Σπήλαιο.

Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα πάντα με τον Κωνσταντίνο Δαφαλιά, «έρχονται και Ιάπωνες, οι οποίοι θέλουν να κάνουν την διαδρομή με τον οδοντωτό, όπως επίσης και Ισραηλινοί, που δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για την ιστορία, επισκεπτόμενοι το μουσείο του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος».

Σε αυτό το σημείο ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων αναφέρθηκε στο ζήτημα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, τονίζοντας ότι «για να το πετύχουμε, πρέπει να συνεργαστούμε όλοι όσοι εμπλεκόμαστε, όπως για παράδειγμα, η περιφέρεια , ο δήμος, οι επαγγελματίες κ.α.».

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Δαφαλιά, μετά την ανακοίνωση από την περιφέρεια για έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του χιονοδρομικού κέντρου, ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ, το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι η βελτίωση του δρόμου Πούντας – Καλαβρύτων, που συνδέει την περιοχή με τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πατρών.

Σημαντικό ζήτημα είναι και η ανάπτυξη νέων μορφών εναλλακτικού τουρισμού, όπως ο περιπατητικός τουρισμός.

 

 

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣΤΑΞΙΔΙΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Πηγή : naftemporiki.gr